tips

Tipy na výlety - Horní Město

Inspirujte se tipy na výlety v této samosprávě nebo se podívejte na výlety v jiném městě či obci.

Fialův mlýn
Rozcestí - Turistika.cz
Fialův mlýn je rozcestí tří turistických tras a to zelené, žluté a červené v oblasti Přírodního parku Sovinecko a nedaleko západního okraje obce Rešov. Rozcestí se nachází u jižního okraje národní…
Fialův mlýn
Zaniklá osada Ferdinandov u Rýmařova
Osada - Turistika.cz
Silnička z údolí Zlatého potoka, vedoucí k těmto místům, překonává prudké stoupání do kopce několika táhlými serpentinami. Ty poslední v okolním vzrostlém lese doprovází poněkud exotický prvek -…
Zaniklá osada Ferdinandov u Rýmařova
Neomezená vyhlídka nad Ferdinandovem
Vyhlídka - Turistika.cz
V názvu není překlep. Vyhlídka je sice omezena půlkruhovou výhledovou výsečí, ale není ohraničena konkrétním místem, jakým může být třeba Ochoz rozhledny. Najdeme ji nad zaniklou osadou Ferdinandov,…
Neomezená vyhlídka nad Ferdinandovem
Horní Město
Vesnice - Turistika.cz
Horní Město leží jihozápadním směrem od města Rýmařov a na pomyslné hranici mezi Hrubým a Nízkým Jeseníkem. Obec se rozkládá v severní části přírodního parku Sovinec. Severním směrem od obce se…
Horní Město
Rešov
Osada - Turistika.cz
Osada Rešov je místní částí obce Horní Město a leží jižním směrem od obce. Rešov se rozkládá v oblasti přírodního parku Sovinecko. V okolí osady se rozprostírají rozsáhlé lesy. Osada se nachází v…
Rešov
Vyhlídková skála pod Dobřečovskou horou
Skalní útvar - Turistika.cz
Že jste o Dobřečovské hoře ještě nikdy neslyšeli? No - nespíš proto, že její ploché zalesněné temeno v provnání s okolními dominantnějšími vrcholy nijak pozoruhodné není. Ve skutečnosti je tato "hora…
Vyhlídková skála pod Dobřečovskou horou
Rešovské vodopády
Rozcestí - Turistika.cz
Rozcestí Rešovské vodopády je křižovatkou zelené a červené turistické trasy a najdeme je v oblasti národní přírodní památky asi 500 metrů jižně pod vodopády. Rozcestník je umístěn na levém břehu…
Rešovské vodopády
Skály u Dobřečova
Skalní útvar - Turistika.cz
Nedaleko vesničky Dobřečov (součást Horního Města u Rýmařova) najdeme velice zajímavý hřeben skal. Jsou čím dál víc oblíbeny horolezci, kteří zde naleznou více jak 25 možností výstupů a na úpatí skal…
Skály u Dobřečova
Vyhlídková cesta Ferdinandov - Dobřečov
Vyhlídka - Turistika.cz
Pro milovníky dalekých výhledů nabízím Tip na úžasnou vyhlídkovou trasu. Tvoří ji zpevněná polní cesta, spojující zaniklou osadu Ferdinandov s dnes převážně rekreačním Dobřečovem. Vcelku pohodlná…
Vyhlídková cesta Ferdinandov - Dobřečov
Rešov-mistní část Horního Města
Hrad - Turistika.cz
Obec Rešov, místní část Horního Města 10 km jz. od Rýmařova. Do Rešova se dostanete , když ze silnice Rýmařov - Horní Město odbočíte před stoupáním do Horního Města, vlevo na Rešov kam dorazíte asi…
Rešov-mistní část Horního Města
Vyhlídková skála u Ferdinandova
Skalní útvar - Turistika.cz
Skalních útvarů se v členitém reliéfu podhůří Hrubého Jeseníku u zaniklé osady Ferdinandov ukrývá něurekom. Ale jen dva z nich plní i funkci skalní vyhlídky. Pokud k osadě pojedete či půjdete po…
Vyhlídková skála u Ferdinandova
Horní Město - Kostel sv. Marie Magdaleny
Kostel - Turistika.cz
Kamenný kostel byl postaven v l. 1611-12 stavitelem Ondřejem Hofmanem z Grünbüchlu a Střekova. Styl stavby se řadí k tzv. severské renesanci. V r. 1959 po úderu bleskem vyhořela střecha a strop v…
Horní Město - Kostel sv. Marie Magdaleny
Nad vodopády
Rozcestí - Turistika.cz
Nad vodopády je rozcestí zelené a červené turistické trasy a nachází se v údolí říčky Huntavy, severně nad Rešovskými vodopády. Rozcestník je umístěn na stromě u křižovatky lesních cest a nedaleko…
Nad vodopády
Dobřečov
Místní část - Turistika.cz
Obec Dobřečov je místní částí městečka Horní Město a rozkládá se západním směrem od městečka. Obec leží v severozápadní části přírodního parku Sovinecko. Severním směrem od obce se zvedá vrchol…
Dobřečov
Skály
Rozcestí - Turistika.cz
Skály je rozcestí a orientační místo na zelené turistické trase a najdeme jej v západní části osady Skály. Rozcestník je umístěn u křižovatky silnic a naproti bývalého obchodu. Východním směrem od…
Skály
Rešov - bus
Rozcestí - Turistika.cz
Rešov - bus je rozcestí červené a žluté turistické trasy a nachází se v jižní části obce Rešov nedaleko autobusové zastávky. Rozcestník je umístěn naproti hospody v místech kdy turistická trasa…
Rešov - bus
Špičák
Kopec - Turistika.cz
Vrchol Špičák ( 777 m.n.m.) se zvedá v severozápadní části přírodního parku Sovinecko, západním směrem od Horního Města. Ve vrcholové části Špičáku je menší skalní útvar. Na jižním úbočí vrcholku je…
Špičák
Dobřečov - kaple sv.Jana Křtitele
Kaple - Turistika.cz
Dobřečov je zvláštní vesnice. Především svojí polohou - leží mezi Dobřečovskou horou a známým vyhlídkovým vrchem Špičákem (778 m), ale do plochého sedla se vešlo jen několik domů a také jeho největší…
Dobřečov - kaple sv.Jana Křtitele
Horní obec Rešov a SPR Rešovské vodopády
Vodopád - Turistika.cz
Rešov, stará hornická osada v Nízkém Jeseníku /první zmínka r.1350/, dnes je součástí Horního Města u Rýmařova /zal.r. 1542/. I když je Horní Město nejvýše položené sídlo v okrese Bruntál /675 m.n.m.…
Horní obec Rešov a SPR Rešovské vodopády
Ostrý
Kopec - Turistika.cz
Vrchol Ostrý ( 519 m.n.m.) se zvedá v oblasti přírodního parku Sovinecko jižním směrem od obce Rešov. Stráně vrcholku jsou porostlé rozlehlým lesem. Kolem východního úpatí protéká řeka Oslava a kolem…
Ostrý
Horní Město – Žentour
Důl, štola, šachta - Turistika.cz
V tomto případě nejde o pozvánku na vystoupení kdysi populární poprockové skupiny nýbrž o technické zařízení. Horní Město, dříve Bergstadt či Hankštejn je dnes jen stínem své zašlé slávy, která byl…
Horní Město – Žentour
Ovčí skála
Skalní útvar - Turistika.cz
Osamělá skalka na mírně skloněném západním temeni Kamenné hory (799 m n. m.), asi 5 km západně od Rýmařova. Má tvar sfingy a v době převažujícího německého osídlení této oblasti byla nazývána…
Ovčí skála
Skalské rašeliniště
Rezervace - Turistika.cz
Skalské rašeliniště je přírodní rezervace, kterou najdeme nedaleko západního okraje obce Skály. Severovýchodním směrem od rezervace leží město Rýmařov, jižním směrem obec Horní Město. Západním a…
Skalské rašeliniště
Turistická známka č. 76 - Rešovské vodopády
Doprava - Turistika.cz
Vodopády na říčce Huntavě jižně od Rýmařova.